reitingai2023

Pagal aštuntokų pasiekimus Kauno Martyno Mažvydo progimnazija tarp visų šalies progimnazijų yra PIRMOJE VIETOJE! Reitingų lentelę galite rasti žurnale „Reitingai“ 2023 m. gegužė Nr. 1 (19) 66 psl. Šis pasiekimas – ne atsitiktinumas. Tai vieningų progimnazijos bendruomenės pastangų augti ir tobulėti rezultatas. Progimnazijos direktorės Jūratės Pauliukienės interviu apie tai, kas lemia mūsų sėkmę, rasite 62 psl. (straipsnis „Kurios Lietuvos pradinės mokyklos ir progimnazijos akademiškai mokinius parengia stipriau“).

Taigi, - esame stiprūs akademiškai!

antr2022 11

Kauno Martyno Mažvydo progimnazijos psichologė Vaiva Daniūnaitė dalyvavo „Erasmus+“ projekto finansuojamuose mokymuose „Mes visi esame ypatingi: įtraukimas ir parama specialiųjų poreikių turintiems mokiniams klasėje ir už jos ribų” Atėnuose, Graikijoje. Kursuose dalyvavo Estijos, Prancūzijos, Ispanijos, Kroatijos ir Lietuvos ugdymo įstaigų darbuotojai: pedagogai, specialioji pedagogė ir psichologės.
Kursai vyko Graikijos prancūzų institute (gr. Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος), juos vedė trisdešimties metų patirtį bendrojo lavinimo ir specialiojo ugdymo mokyklose turinti lektorė Foteini Tsioutsia, o aktyvią veiklą organizavo lektorė Narod Shahinian. Mokymų metu buvo kalbama ir diskutuojama apie idėjos ,,Mes visi esame ypatingi’’ įgyvendinimą mokykloje. Taikant šį požiūrį inkliuzinėse klasėse, galime 2024 metais Lietuvoje pradėti įgyvendinti įtraukųjį ugdymą, nes juo siekiama padėti dar geriau įtraukti, suprasti bei palaikyti specialiųjų ugdymosi poreikių mokinius.

antr2022 11

Kauno Martyno Mažvydo progimnazijos mokytoja Asta Žibikienė dalyvavo „Erasmus+“ programos rengiamuose mokymuose „Innovative teaching methods for teachers, school and adult education staff“ Puerto De La Cruz mieste, Ispanijai priklausančioje Tenerifės saloje. Kursuose dalyvavo kolegos iš Belgijos, Slovėnijos, Kroatijos, Prancūzijos, Danijos ir Lenkijos.
Mokymai prasidėjo pažintine ekskursija po Puerto De La Cruz miestą. Aplankėme pagrindines miesto įžymybes: gotikinę bažnyčią La Iglesia De La Concepcion, Lago Martianez kompleksą, suprojektuotą Kanarų architekto Cesar Manrique, vulkaninio smėlio paplūdimį Playa Jardin. Ekskursijos metu nebuvo apsieita be veiklų, skirtų artimesniam dalyvių susipažinimui.
Mokymų metu buvo diskutuojama, kaip svarbu naudoti inovatyvius mokymo metodus pamokose. Moksliniai tyrimai rodo, kad inovatyvūs mokymo metodai gali ženkliai pagerinti mokinių mokymosi procesą. Atnaujinti mūsų mokymo strategijas nėra lengva užduotis. Tai gali kelti baimę, nes, kaip ir mūsų mokinius, tai mus išstumia iš komforto zonos ir gali lemti nesėkmę. Tačiau eksperimentuojant su naujais metodais ir strategijomis galime gerinti mokinių įsitraukimą ir pasiekimus, tai yra abipusiai naudinga tiek mokiniams, tiek mokytojams.
Šis kursas supažindino su aktualiausiais inovatyviais mokymo metodais: projektine veikla pagrįstas mokymas, neformalus mokymas, kontekstinis mokymas bei mokymas netradicinėse aplinkose. Dalyviai turėjo galimybę patys išbandyti veiklas, susijusias su šių metodų naudojimu pamokose.
Pagrindinis šių mokymų tikslas buvo tobulinti mokytojų meistriškumą ir skatinti inovacijas švietime, įkvepiant mokytojus, naudoti inovatyvius mokymo metodus, kartu dalijantis patirtimi su kolegomis dalyviais ir mokymo specialistais iš kitų šalių, taip pat gilinti supratimą apie švietimą visoje Europoje.
2022-2023 m. „Erasmus+“ K1 programos projektas „Įtraukusis ugdymas ir STEAM: mokymosi galimybių plėtra“.

Kauno Martyno Mažvydo progimnazijos
anglų kalbos mokytoja
Asta Žibikienė

Šis pranešimas atspindi tik autorės požiūrį, todėl Europos Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

antr2022 11

  Kauno Martyno Mažvydo progimnazijos anglų kalbos mokytoja Agnė Paprockaitė dalyvavo „Erasmus+“ projekto finansuojamuose mokymuose „Suomijos švietimo sistema ir įtraukusis ugdymas mokiniams su specialiais ugdymosi poreikiais” mokymuose Helsinkyje, Suomijoje.
  Mokymai prasidėjo nuo dalyvių susipažinimo su Helsinkiu ir Suomijos istorija. Trisdešimt projekto dalyvių vaikščiojo po Helsinkį ir klausėsi gido pasakojimų, istorijų ir legendų apie Suomiją, suomius ir Helsinkio įžymias vietas.
Prasidėjus mokymams lektorius Arnee Verhaegen pristatė Suomijos švietimo sistemą. Pirmoji skaidrė „Less is More“ suintrigavo visus dalyvius. Mokytojai ir mokyklų vadovai iš Italijos, Prancūzijos, Vokietijos, Čekijos, Ispanijos ir Lietuvos dirbdami grupėse diskutavo apie savo mokyklas, mokytojų ir mokinių motyvaciją bei apie tai, kas įkvepia mokytojus ir mokinius sėkmei. Vėliau vyko diskusijos apie darbo su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais ypatumus bei mokyklų ir mokytojų pasiruošimą dirbti su jais.

Didžiuojamės Kauno Martyno Mažvydo 5a klasės mokiniu Domu Šokeliu, kuris Lietuvos sporto muziejaus organizuotame rašinių ,,Mano šeima ir sportas“ konkurse užėmė III vietą. Taip pat labai sveikiname 5a klasės mokinę Jorę Isajevaitę bei 8a klasės mokinius Gabrielę Briedytę, Tajų Kilčiauską, Eimantą Arnastauską ir Eligijų Kleiną, kurie už puikius rašinius buvo apdovanoti padėkos raštais bei atminimo medaliais.
Mokinius ruošė lietuvių kalbos ir literatūros mokytojos Vitalija Savickienė ir Auksė Pukinskienė.